2011, jeg kalder på dig!

Att fly landet över nyår är en rätt bra grej vill jag säga. Det vart fint. Gav livet mitt lite nya intryck, vilket behövdes. Och minnesvärt blev det.

2009 års sista dag spenderades främst med att trilla på rumpan. Och att lära mig åka längdskidor.

Sedan bastades det. Med öl. Helt jättebra och av mig tidigare oprövad kombination.

Därefter vart det Sex and the City. En av mig tidigare väldigt prövad underhållning som fortfarande är bra fin.  

Klockan halv 10 fick vi käka. Gott. Och dricka rödvin. Gott gott.

På tolvslaget brukar danskar sjunga en sång med mycket Gud i. Eller i alla fall de danskar som är delägare i ett hotel i Norge (har bra träffat danskar på min norgeresa ja). Sedan pepprar de ogifta 30åringar. Jag skrattade och hånade. Fint.

Sedan var det pinsamt dansgolv. Där rödvinet gjorde att även jag själv deltog i pinsamheten. Danskar ville höra Natteravn.
  "Svenskar älskar denna låten"
  "Nähe det gör vi inte alls vi skrattar åt den! Vi lyssnar på bra musik som tillexempel GUBBEN I LÅDAN Nejnej inte den med Gullan Bornemark! Jahaja ska ni lyssna på jävla natterauunn låten i alla fall ja jaja"
  Sen stoppade jag Natteravn genom att omedvetet logga in på facebook. Danskar blev sura men sen fick jag dansa med dem lite i alla fall. Tills jag satte på gubben i lådan. (hmm, alltså, jag satte inte på honom, utan låten, ni fattar)

Lite springande i snöstorm och upprivande av väskor i jakt på cigg blev det också. Sedan somnade vi 3 pers i en säng efter att ha tittat på How I Met Your Mother. Jag var glad att jag inte behövde gå upp och jobba 3 timmar senare. Stackars.

But all I know is there's something new this year
All I know is there's something new real near
All I know is there's something new this year
I don't know much, but there's something new coming near

Tja, jag hoppas det i alla fall. Nått nytt bra då alltså tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0