Fredag kväll.

Usch vad mycket ångest jag kan få av de orden. Men när ens kompisar känner att de ska dra till KB och jag känner att jag fortfarande bara är 17 så kanske det inte är mycket mer att göra än att stanna hemma.

Jag kunde ju såklart åkt med till Falsterbo med fältisarna. Men fåglar intresserar mig inte. Och trots att människor intresserar mig, och falsterbo skulle innehålla väldigt många fina sådana, så kände jag att det bästa nog ändå var att hålla mig hemma och umgås med mig själv lite grann.

Den viktigaste relationen du någonsin kommer ha är den du har med dig själv. För oavsett vad som händer kommer du alltid att vara med dig själv. Så sa en smart människa på en dålig TV-serie en gång. Och därför försöker jag vårda vår relation. Men det är bara det  att vi aldrig gör de saker vi vill göra när vi umgås, jag och mig själv. Det slutar mest bara med att vi sitter och läser en massa bloggar och tittar på dåliga TV program. Vilket är precis vad vi har gjort de senaste timmarna.

Men imorgon ska vi skärpa oss. Då ska vi göra allt som vi drömt om sedan förra hösten. Nämligen koka mos. Och sätta en surdeg. Vi får se hur vi lyckas, om vi lyckas. Men jag ska faktiskt inte bara umgås med mig själv imorgon. Jag ska träffa en liten knutt vid namn Lydia som snott min plats som den yngsta i kusinskaran. Sen ska jag se Rasmus band, och förhoppningsvis göra tantiga saker med fina vänner. 

Se, jag är ju inte alls tragisk. Jag gör en massa saker ju!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Egentid är bra, men för mycket egentid är tragiskt? Eller bra? Svårt det där. Jag gick och la mig halv elva i lördags efter att ha tittat på en dålig komedi på tv.

Nu önskar jag att jag kunde gå och lägga mig men jag har en del kvar att skriva. Deadline idag. Jag är trött och jag tror det syns på den här kommentaren..

puss

2010-09-27 @ 23:02:09
URL: http://tildataddeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0