Jag borde skaffa en gilla-knapp

FÖR OM DET SKA VARA SÅ JÄVLA SVÅRT ATT KOMMENTERA så skulle ni ju kanske orka trycka på en knapp. Men nej, jag menar inte att ni måste kommentera. Särskilt inte mina låttext-inlägg då jag vet att de är det tråkigaste som finns. Men det är liksom så att om jag ska fortsätta med det här jäkla skrivandet så behöver jag bli peppad. Matilda är den enda som är duktig anser jag.

Eller så skulle jag kunna skaffa en hjärta-knapp. En sån som Elsa Billgren och Underbara Clara och de andra kvinnliga förebilderna vi har i vårt land har. Ser ju gulligt och feminint ut också. För att matcha min personliget liksom.

Det bästa vore ju om man kunde ha en gillaknapp på allt. På sina kläder. Sitt hår. Sin sminkning. Sina accessoarer. Det man säger. Sin röst. Sin gångstil. Sina åsikter. Sina matvanor.

Då skulle man inte behöva sitta framför datorn för att få bekräftelse längre. Man kan få den IRL istället. Och den som får mest gillningar får högst status. Så slipper vi krångla med hur våra sociala hierarkier ska se ut.

Och om ingen gillar, då vet man helt enkelt att man kan lägga av. Byta om. Ändra sina åsikter. För om inte vi blir accepterade av andra så är vi helt enkelt inget att ha. Eller hur?

Kommentarer
Postat av: Anna

Fan vad smart det här inlägget är! Känner att jag ibland verkligen genomskådar samhället så jäkla fyndigt! Och det kan jag säga utan att någon annan varken gillat eller kommenterat! Tjohoo!

2010-10-13 @ 17:34:00
Postat av: Anna

Fast alltså, om ingen annan skriver något nu så blir det ju riktigt pinsamt.

2010-10-13 @ 17:34:22
Postat av: Mandy

GILLAR

2010-10-13 @ 18:06:55
Postat av: Anonym

Lisa Tedrup gillar detta

2010-10-13 @ 19:02:12
Postat av: Anonym

Johanna Malmlöv gillar detta (Lisa tedrup gillar detta också)

2010-10-13 @ 21:10:17
Postat av: Elin

åh min lilla mjuka kaninfluff! Kom hem till min underbara pastellfärgade lägenhet med 50 tals klänningar på väggarna och nybakta cupcakes med glasyr på spisen. fniss mitt lilla fnutter <3

2010-10-14 @ 10:12:20
Postat av: Anna

Åh kära elin! Jag kommer verkligen att sakna dig när jag flyttar till min vindsvåning på Manhattan! Men du förstår, jag klarar inte allt regn! Trots min prickiga stövlar! Jag kommer tänka på dig varje gång jag ser en randig klänning på Williamsbrugs vintageaffärer! <3 Fast mest kommer jag såklart sakna min pojkvän som vi kallar Vinden.

2010-10-14 @ 10:16:54
Postat av: cassandra

like iiiitt.

2010-10-19 @ 17:16:50
URL: http://myhurricane.blogg.se/
Postat av: Matilda

Du är fantastisk, fantastisk!



Hade du haft en gilla-knapp så hade jag tryckt på den jämt!

2010-10-24 @ 23:13:09
URL: http://tildataddeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0