Välkommen till världen, lillplutt!

Idag, klockan 9.15, blev jag faster. Det känns.. inte särskilt mycket alls faktiskt. Väntar mig att de stora känslorna kommer komma när jag väl får träffa ungen, vilket inte blir förrän de lämnat patienthotelet (svininfluensaskräck).

Barnet är iallafall en tjej (mitt queerfeministska jag säger mig att det inte borde spela någon roll men jag gissar att frågan borde komma upp) och mår såvitt jag förstår bra. Nått namn har hon inte fått än, vilket inte är särskilt förvånande.

Så anna, fasteruppgiften, hur ser du på den?
Jag tänker bli världens coolaste faster! Dock, (som jag med dåliga rim försökte förklara för Cajsa i fredas)  känner jag viss konkurens från den nog lite coolare farbror Ola... Fast skit samma. Jag tänker i alla fall lära ungen allt jag kan om feminism, miljöförstöring och mänskiliga rättigheter. Planen är att hon kommer vara väl utbildad i alla stora frågor någon gång runt 7års åldern. Om det mot förmodan inte funkar så tänker jag åtminstonne se till att hon prenumererar på KP.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Bästa fastern... "Idag kommer faster Anna, så se till att du har gjort läxan" <3

Grattis :)

2009-10-25 @ 23:19:09
URL: http://cousincocaine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0