Lite som dom där böckerna man hade när man var liten fast i verkligheten och totalt omöjligt.

Den 24:e var en händelserik och trevlig dag! Sjukt lång var den också, och sjukt trött blev jag.

Det började med att jag, Sara och Sofia höll tal tillsammans på stortorget i lund inför naturskyddsföreningsmänniskor,  350-anhängare (tyvärr inte 350 stycken) och andra trevliga. Det var faktiskt sjukt roligt! Måhända att jag pratade konstigt men jag vill ändå tro att det gick rätt bra.

Därefter cyklade alla demonstranter i ett (ovanligt fysiskt ansträngande) demonstrationståg till malmö. Väl framme i malmö togs det fina bilder (visserligen inte lika fina bilder som går att hitta från vissa andra städer på www.350.org men ändå). Anledningen till hela stohejet var the global day of climate action.

Efter att ha laddat batterierna på Folk&Rock så var det hemmåt som gällde. På cykel, förståss. 4 mil sammanlagt, 4 mil indeed.

Efter att ha duschat så tog jag mig tillbaks till malmö igen. På cykel, förståss. Kvällen spenderades med god mat och fin nostalgi hos ella! (förlåt om jag kanske var lite trött, men jag säger bara en sak: 4 mil).
 

Mer än 350 ppm koldioxid i atmosvären är INTE okej!
Den som hittar mig här får en chokladkaka!


Kommentarer
Postat av: Felicia!

Cyklade du ensam hem i natten!??! Aaaargh läskig svart våldtäktsåker hela vägen!



Bra med bloggen, men kommer du orka fem inlägg om dagen? Jag blir lite trött av tanken :D MEn å andra sidan spelar jag pet society varje dag... så det gäller ju att få upp rutin. Lycka till, vi hörs!

2009-10-26 @ 01:20:44
Postat av: Elin

duktig anna!:D:D förlåt att jag inte kunde komma, men vi vann iallafall matchen^^



vi ses imorgon:D:D en härlig dag i helsingborg ska det bli!:D

2009-10-26 @ 11:22:09
URL: http://elin-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Mandy

Är det du längst till höger i 0an? :D WOHO JAG HITTADE DIG? eller? eller inte.

2009-10-26 @ 20:24:36
URL: http://krull.blogg.se/
Postat av: anna svarar:

Sorry Mandy. Men jag kan ge en ledtråd: Jag sitter i 5an...

2009-10-26 @ 23:45:20
Postat av: Mandy

Då är du i böjen? :D i rött?

2009-10-26 @ 23:59:13
URL: http://krull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0